2014. június 24., kedd

Cékla télire

Mivel korán vetettem el a céklát ezért már vannak jó nagy fejek a kertemben.
Ahol sűrű ott egyelem hogy a libák meg tudják enni a zöldjét.
Tegnap este kiszedtem a szép nagy fejeket,lecsavartam a zöldjét.Ma megmostam őket a tetejét és az alját pedig levágtam.Sós vízbe feltettem főni.Mikor puha lett akkor leöntöttem a levét és meghámoztam.
Üvegek aljába tormát és babérlevelet tettem.Mig egy kicsit hűlt a cékla addig elkészítettem a levet:
1 liter vízhez 2 dkg só és 7 dkg cukor valamint 2 dl 10%os ecet,kömény és bors.
Ezeket összeforraltam.Mig forrt felkarikáztam a céklát és az üvegbe tettem.A levet forrón ráöntöttem a céklára a tetejére egy késhegynyi nátrium benzoátot tettem és lezártam az üveget!
A üvegeket forrón egy akku nélküli hűtőtáskába tettem.Én ott szoktam dunsztoltni.Holnap ha kihűlt mehet a spejzba.Igaz csak 3 üveggel lett de lesz majd több is:)
Akkor a képek:


Nincsenek megjegyzések: