2014. június 28., szombat

Sárgabaracklekvár sárgadinnyével

Kaptam ma egy kis hullott sárgabarackot és volt egy sárgadinnyém is.Régen a nagymamám főzőtt ilyen lekvárt.Sőt őszibarackkal is csinált ilyen dinnyés dolgot.
Mivel a párom nem szereti a sárgadinnyét ezért kis üvegeket mostam ki.Igy ha megbontom akkor nem kell aggódni hogy nem fogy el.
A lekvárnak valót nem szoktam méregetni.Csak dobálom.A sárgabarack kb 1 kiló volt a dinnye pedig 70 dk körül.A dinnyét ősszekockáztam és fazékba dobáltam a barackkal együtt.
Lassú tűzön kezdtem el főzni mig szét nem főtt a sárgabarack.Sűrűn kevergettem le ne égjen.Közben kimostam az üvegeket:
Mindegyik aljára egy pici nátrium benzoátot dobtam.Kb fél késhegynyit.Az üvegeket tepsibe szoktam állítani.Azt azért teszem mert ha ne adj isten szétpattan a forró lekvártól az üveg ne az asztalon terüljön el hanem a tepsiben.Igy nem fog minden ragadni.Elkezdtem az üvegeket tölteni.A töltéshez hogy ne kelljen lukra célozni a paradicsom daráló kis tölcsérét használom.Szinte mindegyik üveg szájára jó,olyan mint egy tölcsér csak nagyobb a lyuk rajta.
A lekvárt először botmixerrel megturmixoltam.De csak éppen hogy maradjanak benne egész dinnye darabok is.Majd 1 kiló kristálycukrot adtam hozzá és kb még egy fél órát forraltam sűrű kavargatások közepette mig kellő sűrű nem lett.Aztán üvegbe töltöttem és lezártam majd mehetett a száraz dunsztba azaz a szokásos akku nélküli hütőtáskába.Összesen 8 üveg lett.Ha kihült mehet a kamra polcra.




Nincsenek megjegyzések: