2014. február 24., hétfő

A Csalán

Mára még egy gyors bejegyzés.
Palánta dőlés ellen bordói lével szoktam beöntözni az ablakban levő palántáimnak valót.Most jelenleg nincs itthon bordói levem.2-3 éve egyszer főztem csalán kivonatot,teát,ázalékot ki hogyan nevezi.Azzal locsoltam be a palántákat.Akkor nagyon szépek lettek és a gombás betegségek sem alakultak ki náluk!
Ezt a csalános módszert az interneten olvastam.
Igaz nincsen még csalán a kertben de tavaly itt volt pár bokor.Kimentem hát megnézni a helyét,már kezd kihajtani.10-15 cmes hajtások vannak rajta.Vittem ki ollót és egy lábost és vágtam belőlük!
Vízet melegítettem jó melegre,nem forróra és ráöntöttem.1-2 napig áll majd kicsit hígitom és ezzel belocsolom a palántákat.Nyáron a kifejtett növényeket gombás megbetegedés ellen is lehet ezzel a főzettel permetezni.Gyógyhatásáról pedig nem is beszéltem.Tehát nem csak nővényeknél használható.Teának csak szárított csalánlevelet használjunk.
Tiszta bió,teljesen vegyszermentes.Tessék kipróbálni.ha otthon nincsen,erdőn-mezőn megtalálható a csalán!
Kép a főzetről:

Nincsenek megjegyzések: