2014. február 23., vasárnap

Induljon hát a palánta nevelés

Igaz nálam már elindult kb másfél hete.Akkor vetettem el egy erkély ládába 2 féle paradicsomot,paprikát és cseresznyepaprikát.
Itt ahol most lakunk 2 féle talaj van.Fentebb homokos,lent pedig kötött talaj.
Nos én nem vagyok valami szakszerű palántanevelő.Leegyszerűsitem a dolgot.Attól függ mennyi helyem van.
Általában erkélyládában nevelem a palántákat.2-3 felé elválasztom bele a föld és a mag majd az ablakba teszem és locsolom.Ha nagyon szép erős palántákat akarok akkor van palántanevelő műanyag kis kocka cserepem és abba egyesével szórogatom a magokat.Idő és helyigényes de megéri.A földkockás palánták sokkal erősebbek és kiültetéskor nem károsodik a gyökere annyira mint a "tépett" palántának.
Bár nekem eddig az erkélyládás megoldással semmi bajom nem volt.Jól el tudtam rejteni az ablakpárkányon a függöny mögé a szelíd kijáró nimfapapagájunktól.Mert az letarolja a veteményest hamar ha nem figyelek.
Ma elmentünk vásárolni is.Gyorsan odasunnyogtam a magokhoz.
Sikerült vennem korai káposztát fehéret és vöröset.fűszerpaprika magot,cukkinit,uborkát és néhány virágmagot is.Ezeket berejtettem a szatyor aljára hogy a párom meg ne lássa.:)
Délután kiültem a kertbe és ládikákat és a kis cserepeimet töltöttem meg földel.majd becipeltem és vetettem:)
15 cserép fűszerpaprika,15 cserép csípős almapaprika,1 dobozkába korai káposzta magok másikba padlizsán és cseresznyepaprika magok.A paprikák mentek be a szobába a melegbe a káposzták kint maradtak a verandán ahol 10-12 fok van.Mindegyiket belocsoltam.
Ma néztem az ablakban kikeltek a másfél hete elvetett paradicsomom és a paprika is kezd kibújni.
A spenót is egy hete a földben van.Legyen minél korábban friss spenótom mert azt imádom:)
Ahogy ma elnéztem a megtöltött dobozokat,ládákat rájöttem megint a ló túloldalára estem......
Néhány kép,mely csak a töredéke....


Nincsenek megjegyzések: