2014. február 28., péntek

Ha kint esik az eső bent készítsünk magszalagot!!

Ma esős nap volt errefelé.Nem voltam tétlen gondoltam kiprobálom a magszalag készítést.
Régebben a gazigazító oldalán olvastam róla:
http://gazigazito.hu/?modul=oldal&tartalom=1177230
Aztán egyik nap a facebookon az egyik csoportban egy tag mutatta meg hogy ő is készít..
Gondoltam kipróbálom.Konyhai papírtörlő kitünő hozzá mivel ez nedvesség hatására szétfoszlik valamint ezek már gyorsan lebomló anyagból készülnek igy nem károsítják a környezetet.Újságpapirt ne használjunk főleg színeset mert tele van a festék miatt méreganyaggal,nehezebben is bomlik le és a növényünk is beszívja magába ezt a mérget.
Tücsi madaram is segített nekem de nem volt benne sok köszönet mert csak a magokat ropogtatta:)
Mivel nem akarok sokat készíteni ezért egy kis pohárban egy teáskanál lisztet kevertem el annyi vízzel hogy jó sűrű de folyós masszát kapjak.Kb 2 cmes csíkokat vágtam a papirtörlőből és erre kiskanállal pici pöttyöket rakunk olyan távolságra amennyire szeretnénk hogy kikeljen a növény.Ezután belenyomjuk vagy rátesszük a magot.Hagyjuk száradni.Vetéskor barázdát húzunk belefektetjük a szalagokat rá a földet és jól belocsolni.Én nem csináltam sokat mert szeretem csak úgy vetni a magot valamint a kis apró magoktól a frász kitőr mivel nekem elég nagy a kezem és alig birtam megfogni.A cékla magja még jó volt de a répa magtól a frász kitört.
Ilyen szalagot készíthetünk azoknak a növényeknek amiknek apró a magjuk:pl petrezselyem,répa,hagyma,cékla,spenót de akár az uborkának is.
Az igy kikelt növényeket nem kell egyelni.Apukám mindig mondja hogy olyan sűrű a répa mint a kefe....
Képekben a készítése:


Végül a madaram aki segítség helyett(ami jól jött volna a répa magnál)buborékos zacskót pukkangatott:)))
Ő Tücsi

Nincsenek megjegyzések: