2016. július 29., péntek

Csalamádé

Uborkám van bőven így ma vettem hagymát és káposztát.Úgy gondoltam hogy csinálok csalamádét legyen az is télre.A múltkori uborkasali nekem nem ízlett nagyon erős lett ecetileg.Így a néném receptjét csináltam meg újra.Ez egy nagyon finom csalamádé recept könnyű elkészíteni.
Csalamádé:
2 kg alaphoz.Tehát az összegyalult zöldségek súlyát lemérjük és 2 kgonként beszorozzuk.ha 4 kg akkor az alábbi hozzávalókat duplázzuk ha 6 kg akkor háromszorozzuk stb.
2,5 dk só
10 dkg cukor
1 dl 20% ecet
kávéskanálnyi borkén
Ezeket a hozzávalókat a legyalult zöldségekre szórjuk,jól összekeverjük és egy éjszakát állni hagyjuk.Reggelre levet fog engedni.Tiszta üvegekbe nyomkodjuk majd a levet amit engedett ráöntjük lezárjuk és mehet a polcra.

Nagyon finom pikáns íze van.Se nem sós se nem savanyú.Pont tökéletes.Nekem összesen 6 kg lett.Ma éjszaka áll aztán reggel megy az üvegbe.

Nincsenek megjegyzések: