2016. július 15., péntek

Uborkaszezon avagy beindult a kert

2 hete nem gondoltam volna hogy valaha beérik az uborkám.
Aztán jött a kánikula hullám és elkezdett érni.Este leszedtem másnap délután amik még este picikék voltak már nagyok lettek.Így naponta lett kb 1,5 kiló.
Mosom meg és ami kicsi megy a hordóba a nagyok pedig kovászosnak.
Olvastam egy kovászos uborka télire receptet ami nem bonyolult.Az uborkát a szokásos módon meg kell kovászolni majd leszűrni a levét felforralni késhegynyi nátrium benzoátot dobni bele még melegen és ha kihült ráönteni az ubira lezárni és mehet a spejzba.
Most van 2 üveg is kovászolódni amin kipróbálom.Nagyon szeretjük a kovászos uborkát és remélem sikerülni fog.
A kovászolt cukkini sem lett rossz.Olyan az íze mint az uborkáé csak egy kicsit másabb az állaga de tényleg finom.
Az viszont tuti hogy laskatököt többet nem ültetek a kert közepére.Sok magot elvetettem és abból 2 kelt ki.
Az egyik elég satnya.A másikat csak úgy a tavaly kiszedett gazkupac tetejére ültettem.Szóval jó szerves anyag van alatta.Van vagy 4 ága és fut minden felé.Persze van rajta tök is de beterít vagy 40 négyzetmétert :D
Most elég hűvős idő van holnapra pedig rengeteg esőt mondanak 15-20 fokkal.Legalább jó ideig nem kell locsolni.

Nincsenek megjegyzések: