2016. július 29., péntek

Nyaralás 2016:Tihany-Hévíz-Keszthely

Igaz csak 3 napra de elmentünk egy kicsit nyaralni.Utoljára Tihanyban voltunk tavaly a levendula fesztiválon akkor is csak 1 napot.
Maga a Balaton s a környéke nagy csalódás.Régen szebb volt.Lássuk sorban :
                                               Tihany
Tihanyt nagyon szeretem.Az apátság csodaszép,szépen karban van tartva maga az épület és a környéke is.Igaz parkolót nehéz volt találni mert rengeteg ember volt.Az apátság mellett csodás a kilátás a balatonra.Jónéhány utcájában rengeteg árus és szinte mindenki ugyanazt árulja.Amit biztosan megtalálsz:levendulás termékek,fazekas termékek és kézimunkák.Az árak természetesen a külföldi turisták tárcáihoz vannak szabva.Mivel majdnem 2 órát utaztunk beültünk egy kis csárda szerűbe ebédelni.Párom sertés szűzérmét jóasszony módra én pedig csak egy tál tárkonyos borjúragu levest kértem.Mindkét étel borzasztó volt.A levesen egy hatalmas marék friss tárkony úszott a zöldség pedig egy romlott levesből lehetett átszűrve.Páromnak se ízlett az étel íztelen volt az egész.Mindezért 4000 ftot fizettünk.
Tovább utaztunk a fő uticélunkra Hévízre ott 2 napot töltöttünk.
                                                                      Hévíz
Hévíz Magyarország leggazdagabb városa.A pénzt a tó vonza igazából.Meseszép város.Minden ház úgy nézett ki mint ha most épült volna.Mindegyikben szoba kiadással foglalkoznak.Gazos kertet,eldobott csikkeket,szemetet nemigen láttunk.Itt már sok volt a külföldi míg a Balatonnál a magyarok voltak többségben.Az épületek szépen beszínezve a parkok csodásan ápoltak telis tele virággal.Szállásunk egy apartmanház volt.Szoba-konyha-fürdőszoba teljesen felszerelve,minden igényt kielégítve.A tulaj egy idős házaspár nagyon kedvesek voltak.A szállástól a fürdő 10-15 perc sétára volt de nem bántuk hisz csodaszép volt a környék.
                                                            A Hévízi tófürdő

Szintén csodás volt.Bár borsos ára van egy egész napos belépőnek-4500ft/fő-de a víz mennyei a fürdő pedig csodásan karban van tartva.Öltözőszekrény benne van a belépőjegy árában.Nyugágyakat ingyen lehet használni.Kölcsönözni pedig sokmindent lehet a lepedőtől a fürdőruháig.Sajnos csak 19 óráig van nyitva de így is ki lehet használni.A víz pont kellemes,se nem hideg se nem meleg.Néha vöcsök is úszkál kis étel reményében.Vízben kapaszkodók,kiülök stb.Minden mint ha új lett volna.Rengetegen voltak,főleg külföldiek.Étterem,bár,fagyizó szinte minden megtalálható.Sajnos az ételek itt sem voltak az árukhoz megfelelőek.A pénzt amit kiadtunk azért finomabb ételt vártunk.Minden esetre a fürdőzés élménye kárpótolt mindenért.Még néhány kép Hévízről:

Keszthely
Hazafelé szándékomban állt megállni Keszthelyen a kastélyt megnézni.12-13 éve voltam ott utoljára akkor sem volt csúnya.Most sem az főleg elől a park része.Parkban szökőkút,padok,virágok és szép zöld fű.
Hátul a kert már nem annyira fényes.Eléggé elhanyagolt főleg a kerítés mellett.Gazas és ápolatlan.Csalódott voltam mert nagyon szeretem a kastélyokat.Viszont az utcán a kezünkbe adtak egy prospektust amiből kiderül hogy nemsokára felújítják közel 2 milliárd forintból.Ráfér.