2016. július 9., szombat

Savanyítunk

Csütörtökön örömmel fedeztem fel hogy jesszus mennyi uborkám van.
Kis aranyos méhecskék egész nap porozzák mert van bőven virág és uborka is.
Mivel 3 sor uborkám van ezért úgy döntöttem idén lesz hordós lé.Sajna a patikában nem adtak timsót de szerencsém volt mert az öcsém hozott a gazdaboltból.Így már semmi akadálya nem volt a savanyításnak.Elkészítettem a levet bár kb 10 db uborka volt a kertben.De ahogy nézem folyamatosan fog érni és 2-3 naponta lehet szedni.Igy csak ha leszedem megmosom és mehet a lébe.
Kiástam egy tormát is amit 3 éve ültettem.Nagyon szép vastag gyökere volt.Hajtásait levágtam azokat este elültetem,had legyen jó sok.
Kis ismétlés:
Hordós savanyúság lé készítése
10 liter víz
30 dkg só
60 dkg cukor
1,6 liter 10% ecet
3 dkg timsó
A timsót feloldjuk kevés vízben és a fentiekkel összekeverjük.
5 dk nátriumbenzoátot feloldunk kevés vízben és állni hagyjuk és utána az előző mixhez cseppenként hozzákeverjük.
4-5 dkg borként szintén feloldunk,állni hagyjuk és cseppenként belekeverjük az előzőekbe.
Fűszerek:
Uborkához,paprikához,dinnyéhez
Torma babérlevél,pár szem szegfűbors,kapor,koriander,bors,mustármag esetleg fokhagymagerezd
Én a céklát is ezzel a lével rakom el csak nem teszek bele kaprot,tormát hanem ha megfött a cékla meghámozom legyalulom üvegbe rakom,ráöntöm a levet szórok.A képek sajnos nem ideiek.




Anyukám adott nagyobb uborkákat így azokat kovászoltam.Mivel nem volt tele az üveg 2 db cukkinit is tettem bele.Olvastam a kovászos cukkiniről így most kipróbáljuk.Van olyan cukkini bokor amin 6-7 de akár 8 cukkini is van.Holnap sült cukkini hasábot tervezek kipróbálni.

A kapor sajnos elég gyalázatosan kelt ki.Olyan mint ha a halálán lenne.Csak az az 1 szál szép ami úgy kelt ki a kert közepén magról.A többi amit én vetettem borzasztó.
Végül pár kép a kertről és a benne levő dolgokról:



 

Nincsenek megjegyzések: