2016. június 15., szerda

Késői veteményezés

Tegnap és elötte is vetőmagszerző körúton voltam.Gazdaboltba sajnos nincs időm elmenni így gondoltam lesz ami lesz elmegyek az Obiba mivel arra járok dolgozni.Nem tudtam lesz e még ilyenkor vetőmagjuk de gondoltam szétnézek.Vetőmag volt kb 200 féle.Így gyorsan fel is tankoltam.Először azt vettem amit még az idén elvetek:cékla,nyári retek,csemegekukorica,uborka,találtam gumós édesköményt gondoltam ezt is kipróbálom.
Aztán na ha már ott vagyok vegyük meg ami jövőre kell:paradicsom,paprika,zeller,1-2 fűszernövény stb.
Kb 30 csomag maggal tértem haza.Addig válogattam míg a cékla lemaradt így másnap visszamentem.
3 tő levendulával és 2 tő bársonyvirággal(büdöskével) tértem haza pluszban.
Levendulát azért vettem mert a papagájok egész nyáron kint vannak és a szúnyogok ne piszkálják őket.
Büdöskét pedig a káposzta közé ültettem hogy távolt tartsa a liszteskét.
Bár múltkor a Decis-mospilan kombó kinyírta a liszteskék nagy részét de maradt pár db.
Büdöske távol tartja még:
fonalférgek, kabócák, liszteskék, egyéb kártevőket. A kisvirágú (alacsony) büdöske gyökere rovarirtó vegyületet termel, aminek a hatása évekig tart.
Érdemes utána nézni melyik virág milyen kártevőt riaszt el.Így egyrész kevesebb vegyszert kell alkalmaznunk valamint kevesebb a bosszúság is.
Pl azt is most tudtam meg hogy a hagyma a krumpli közé ültetve távol tartja  a krumplibogarakat.Csodálkoztam is mert nekem a gazdasági fokhagyma van a krumpli mellett és nincsen krumplibogár.Tehát ezért:)
Ma reggel jó nagy felhőszakadás volt.Jól átázott a föld és délutánra várható még eső.Holnaptól pedig 30-33 fok lesz.Remélem a növénykéim megindulnak a növésben:)
Néhány kép a szerzeményeimről:)Egy részéről...


Nincsenek megjegyzések: