2016. június 17., péntek

Mit vethetünk június 20-30 között

Igaz csak hétfőn lesz 20.a de egy kicsit előre dolgozom hogy legyen idő beszerezni a magokat aki szeretne veteményezni még.
Ezt az időszakot hívják a másodvetés időszakának.
Az ilyenkor elvetett dolgok őszre beérnek.Szerencsére jó sok esőt kaptunk mostanában így a locsolásra nincsen sok gond.Mától jó meleget is mondanak szóval a növények megindulnak a növésben.
Mit vethetünk június 20-30 között:
-karalábé
-cékla
-uborka
-kései burgonya
-zöldbab
-fejes saláta
-kapor

Ezektől függetlenül én tegnap vetettem még sárgarépát,zöldséget és patiszont.Természetesen be fogok számolni az eredményről hogy mi mennyire és hogyan nött meg.Igaz megfogadtam hogy már nem vetek semmit esetleg még kaprot mert azt szeretjük.Bár nekem a vetett kapor nem olyan szép,inkább az amelyik felmagzik és úgy vadon kikel tavasszal.Talán a fagy jótékony hatással van a magjára és ezért olyan szép.
Minden nap kimegyek egy-egy órát a kertbe gyorsan végighúzom a kapát ott ahol gazat látok hogy ne egyszerre és sokat kelljen.Bár idén nem ástam fel és úgy veteményeztem.Ez a homok nagyon puha és ezért még kapálni is könnyebb.De valószinű jövőre nem úszom meg az ásást mert kellene trágyázni.Bár gondolkoztam a műtrágyán is.De majd eldöntöm melyik lesz a befutó.

Nincsenek megjegyzések: