2016. június 11., szombat

Liszteske a kitartó bitang bogárfajzat

Liszteske más néven üvegházi molytetű:Fehér apró lepkeszerű bogár ami a levelek fonákján telepedik meg és ott szívogatja a növényt mely satnya lesz nem tud rendesen fejlődni.Főleg a káposzta és a karalábé a kedvence de néha nem válogat megjelenik a paradicsomon,tökön,krumplin stb.
Észrevenni nagyon könnyű ha hozzáérünk a növény leveléhez 100 számra repülnek fel,majd vissza.
Sajnos ahogy telnek múlnak az évek egyre jobban ellenállóbbak.
2-3 hete kaptam pár liszteskementes kelkáposzta palántát.Elültettem de meg sem eredt és tele volt liszteskével.Először mospilannal próbálkoztam.De komolyan mondom attól még több lett rajta.
Majd találtam a neten egy receptet:1 liter vízhez 2 evőkanál cukor,2 evőkanál ecetet és 2 evőkanál mosogatószert kell keverni.Ezzel lefújtam 2x-3x mint ha kevesebb lett volna de mégsem.
Nem akartam már méreghez nyúlni de a liszteskék gyarapodtak.
Így hát bevetettem a decis nevű permetszert ami régen hatásos volt.....de most nem.2x is lefújtam a fülük botját sem mozdították.Magyarul meg sem kottyant nekik...
Most 2 variáció van még amit kipróbálok:
-Sárga színhez vonzódnak úgyhogy szerzek sárga lapot bekenem egérragasztóval és ragadhatnak
-Maradt még mospilanom belekeverem a maradék decisbe és azzal adok nekik
Igaz most 2 napig esik az eső ami nem baj mert erre a homokra sosem elég az eső.
Jövő hét végére már 33-34 fokot mond így a szárazabb napokon kapnak egy adagot.Remélem ez már hatni fog mert most kezd kikelni a kései karalábé és lila káposzta.Gondolom ezek sem fogják a liszteske figyelmét elkerülni.
Természetesen a végeredményről beszámolok majd.Bár a káposztáim nagyon szépek,egyáltalán nem satnyák mint ha nem is lennének bogaraik:)
Mindenkinek szép hétvégét!

Nincsenek megjegyzések: