2016. június 22., szerda

Másodvetés

Június közepétől július közepe-végéig megejthetjük a másodvetést.
Ekkorra már sok minden kikerül a kertből pl a borsó,spenót,retek stb.
Bár én ezeknek a helyére paradicsomot és paprikát szoktam ültetni meg a kései káposztákat.
A lényege hogy a talajt ugyanúgy készítsük elő mint a tavaszi veteményezéshez.Ami nagyon fontos hogy az ilyenkor elvetett dolgokat rendszeresen kell öntözni mert jönnek a kánikulák és a föld hamarabb kiszárad mint tavasszal.Ahoz képest hogy lassan vége a  júniusnak elég jól megúsztuk kánikula nélkül és eső volt bőven.
Rövid tenyészidejű magokat vessünk hogy a nagy fagyok elött legyen idejük beérni.Bár az elmúlt éveket nézve fagy szinte csak decemberben volt,szeptemberben még kánikula és 35 fokok voltak.
Amit vethetünk másodvetésnek:
Csemegekukorica,zöldbab,cékla,sárgarépa,uborka,póréhagyma,őszi retek.
Kaprot is vethetünk hogy legyen folyamatosan a savanyításhoz.
Leveles kelt is most vethetünk.Ez a növény kiválóan fagytűrő és egész télen szedhető a levele.
Kései káposzta és karalábékat is palántázhatunk.Anyukám kint szokta hagyni egész télen.Ha kell neki csak kimegy és levág egy fejet,olyan akár a friss.
Gumós köményt is lehet vetni,bár én már 2 hete elvetettem de ártani nem ártok vele.
Most 3-4 napig 34 fokot mondanak eső csak vasárnap várható ha várható.Fontos hogy locsoljunk mert ebben a melegben hamar kiszárad a föld.Ami még fontosabb állatainknak is naponta többször adjunk friss vízet.
Kis gombaölés sem árt mert a párás meleg kiváló klíma a gombák szaporodásához.Én a káposzták kivételével mindent lefújtam bordói lével.
Kellemes hűs hetet kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések: