2016. június 19., vasárnap

Természet(es) védelem a kertben-állati védelem

Sokan nem hiszik el de a vadon élő állatok és itt főként a madarakra gondolok rengeteget segítenek a kertben főleg a rovarok terén hiszen ezekkel táplálkoznak.Ami nálunk a kertben megtalálhatóak és magam is láttam:
Cinke:
Télen etetem őket dióval,szotyival mikor mi van éppen.Először a szoba ablakba szórtam ki az eleséget mert vályogfal révén jó széles párkány van.Az ablaktól nem messze pedig egy akácfa amin nagy ricsajjal ülve várják a napi adagot.Macskák nemigen jönnek a kutya miatt.Kutyánkat már megszokták nem is félnek tőle.
Nyáron a saját szememmel láttam hogy a rózsáról szedegetik le a tetveket.Ezért megéri őket etetni télen no meg a látvány miatt is.
Feketerigó:
Ők is itt szoktak ugrabugrálni a kertben.Főleg kapálás után gilisztára meg mindenféle bogárra vadásznak.Nagyon szelídek egészen közel szoktak hozzám jönni.Ha megy a kertben a szórófej az sem rettenti el őket a vadászattól.
Fecske:
Sok-sok fecskefészek de főleg maradvány van az ereszünk alatt.2 család van most jelenleg,a picik is kikeltek már.A kertben szedegették bandában a száraz fűvet és vitték be a fészekbe bélésnek.Ők is rovarokat gyűjtenek,főleg a szúnyogokat.Este szoktam látni kb 20 db repked így gyűjtve a vacsorát.
Vakond:
Nekem konkrétan nincs bajom a vakonddal.Ha túrást találok elgereblyézem és annyi.Van és volt is vakondűző növényem.Azt mondta a szomszéd annyira büdös a gyökere a vakond nem bírja.Szó szerint kitúrta.A földben élő bogarakkal pl lótetű táplálkozik.Tény hogy tud ámokfutást csinálni a kertben.Ami nekem bevált bodzaág a járatába és már megy is.
Búbos banka:
Tavaly sokszor láttam,idén talán egyszer.Tavaly 3 fiókája volt a kertben ugarbugráltak.Gondolom ő is bogarakat gyűjt.Remélem idén csak azért nem láttam mert a fészkén ül mert egy nagyon szép és különleges madár.
Rozsdafarkú:
Szintén bogarakkal táplálkozik.2-3 db van erre felénk legalábbis én annyit láttam eddig.Ő is nagyon bátor közel merészkedik az emberekhez.
Sajnos ezekről a madarakról és a vakondról nem tudok képet hozni.Ha sikerül akkor pótolom.Csak azért írtam ezeket le hogy akinél felbukkannak ezek a fajok nem kártékonyak,ne üldözzük el őket!Télen pedig etessük.A nyári melegben a kertben egy madáritató sem árt nekik.

Nincsenek megjegyzések: