2016. június 26., vasárnap

Tojáshéj a kertben

Minden konyhában megtalálható a tojáshéj,tojás.
Magát a tojást több 100 féleképp felhasználhatjuk de beszéljünk most a héjról amit sokan a kukába dobnak.
Anyukám mindig egy papírzacskóba gyűjti és a tyúkoknak adja így erős kemény héjú tojást tojnak.Apu néha a malacnak adja ami szintén jó mert kitünő kalcium forrás erősití a csontokat.
A tojáshéjat ha lehetőségünk van mossuk ki és szárítsuk meg.De ha nem mossuk ki semmi szaga nem lesz a szárítás alatt.Törjük össze kézzel,mozsárral vagy akár kávédarálón is ledarálhatjuk.
Növények köré szórva kitünően távol tarja a csigákat.
Palántázáskor a palánta alá tehetünk egy kis tojáshéj törmeléket így tud a növény kálciumhoz jutni.Főleg a paradicsomnak van nagy kálcium igénye.Kiszórás után egy kapával dolgozzuk a talajba.Mivel a lebomlási ideje majdnem fél év ezért kora tavasszal és akár ősszel is szórhatunk ki belőle hogy a növények időben tudják hasznosítani.Én most csak összetörtem kézzel a lehető leg apróbbra rászórtam a földre.Az eső és a kapálás majd bedolgozza idővel a földbe.Most főleg a káposztafélék közé szórtam mert a csigák nagyon elevenek 1-1 karalábénak és káposztának lyukas a levele.
A képen a paradicsom közé szórt tojáshéj:
A mára ígért hidegfront nagyon lassan akar érkezni.Napok óta 35 fok van és még ilyenkor este 7 tájban is nagyon meleg van.Szerencsére volt szúnyogírtás igy most ki lehet menni este későn is mert a szúnyogok nagyja eltünt.Kimenni a meleg miatt is csak este 8 után lehet.De legalább minden fejlődik,igaz lassan de az is valami.Néhány kép a kertről:


Cékla magot múltkor vetettem de most újra kellett szórni mert csak pár szem kelt ki.A cukkini magokból is csak 1-2 tő kelt ki pedig egy zacskóval vetettem amiben 20-25 db van.Vetettem sima és laska tököt is.Úgy vettem észre a laskatök nagyon satnya,gyöszös.A többi tök nagyon szép.Valószinű több tápanyag kell neki mint a sima töknek.De majd meglátjuk mi lesz belőle.
Mivel minden nap gazalok egy kicsit ma az uborka volt soron mert már elfeküdt és kapával nehezen hozzáférhető.Mikor gazaltam akkor láttam hogy vannak egészen pici uborkák amik ha minden jól megy 1 hét múlva már szedhető lesz.Az elsőből valószinű kovászos uborka lesz mert azt nagyon szeretjük.Ezen az egy soron kívűl van még 2 másik ezeket  szakaszosan ültettem hogy legyen később is.

Nincsenek megjegyzések: